كاربران iOS 14.2 از تخليه‌ي زودهنگام باتري گوشي و افزايش زمان شارژ شدن آن شكايت دارند

طبق گفته‌هاي كاربران انجمن رديت، به‌روزرساني iOS 14.2 باعث تخليه‌ي زودهنگام باتري گوشي و افزايش زمان شارژ شدن آن مي‌شود و تاكنون گزارشي مبني بر رفع اين موضوع منتشر نشده است.

چندي پيش اپل به‌روزرساني iOS 14.2 را با تغييراتي از جمله اضافه ‌شدن ايموجي‌هاي جديد، قابليت اينتركام (Intercom)، قابليت جديدي براي بهينه‌سازي باتري ايرپاد، تشخيص افراد و تصاوير پس‌زمينه جديد منتشر كرد. به‌روزرساني يادشده كه دومين به‌روزرساني مهم iOS 14 محسوب مي‌شود، طبق گفته‌هاي كاربران انجمن رديت، باعث ايجاد برخي مشكلات مرتبط با باتري از جمله تخليه‌ي سريع باتري و طولاني ‌شدن زمان شارژ شده است. به گفته‌ي برخي از كاربران، دستگاه‌ در كمتر از ۳۰ دقيقه بيش از ۵۰ درصد شارژ اوليه را از دست مي‌دهد و در عرض چند ‌دقيقه استفاده عادي، كاهش شارژ در حدود پنج درصد مشاهده مي‌كنند.

به ‌نظر مي‌رسد اين مسئله مربوط به مشكلات نرم‌افزاري باشد؛ زيرا گوشي كاربران قبل از به‌روزرساني به iOS 14.2 از شارژدهي مناسبي برخوردار بوده و پس از راه‌اندازي مجدد دستگاه، افزايش شارژدهي تجربه كرده است. مشكل يادشده اغلب در آيفون‌هاي قديمي از جمله آيفون XS، آيفون ۷، آيفون ۶ اس و نسل اول آيفون SE مشاهده شده و تاكنون خبري مبني بر رفع مشكل باتري در iOS 14.2.1 گزارش نشده است؛ البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه iOS 14.2.1 به‌صورت انحصاري فقط براي خانواده‌ي آيفون ۱۲ به‌منظور رفع اشكالات MMS، بهبود كيفيت دستگاه‌هاي شنيداري (ساخته‌شده براي اپل) و رفع مشكل پاسخ‌گويي به فرامين لمسي در آيفون ۱۲ ميني منتشر شده ‌است.

تقريبا دو هفته از منتشر شدن نسخه‌ي سوم بتاي عمومي iOS 14.3 و iPadOS 14.3 مي‌گذرد و به‌زودي نسخه‌ي نهايي آن با تغييراتي چون افزودن قابليت ProRAW و بهبود نرم‌افزارهاي Home و Health و Weather منتشر خواهد شد؛ بنابراين ممكن است اپل در آن به‌روزرساني مشكل مذكور را برطرف كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.